2. Aby zrobić mapę, najpierw wejdź w Map Maker. Po prawej stronie masz okno z różnymi funkcjami, ale na razie nie będą one potrzebne. W dwóch pierwszych tabelach, gdzie jest napisane "Map Name" i "Map Display Name". W obu napisz nazwę, jaka ma nosić Twoja mapa i kliknij "Save". Teraz w folderze FeralHeart -> terrains pojawił się folder z nazwą Twojej mapy. Otwórz go.
Teraz napiszę w punktach jak zrobić ukształtowanie terenu mapy.
1. Otwórz plik "defaultTerrain.png" (znajduje się w folderze terrains -> default) za pomocą GIMP'a lub Photoshop'a. (Jak komuś nie chce działać ten plik, niech otworzy WaterMill -> WaterMillTerrain.png.)
2. Za pomocą odcieni szarości 'namaluj' wzgórza, pagórki lub doły (Tak jak na mapie geograficznej - im ciemniejszy brązowy, tym góra jest wyższa. Tutaj - im jaśniejszy będzie odcień szarego (w tym biały), tym wyższe będzie wzniesienie).
3. Gdy już skończyłeś, zapisz to pod nazwą "nazwatwojejmapyTerrain".
4. Wklej to do swojego folderu z Twoją mapą.
Zróżnicowanie wyglądu ziemi:
1. Skopiuj plik, który przed chwilą robiłeś i otwórz za pomocą GIMP'a lub PS.
2. Zrób nową warstwę - ma być na wierzchu.
3. Głównymi, jaskrawymi kolorami namaluj gdzie mają być różne ścieżki lub coś innego (podpowiedzią może być plik WaterMillMask.png). Nigdzie nie może być przezroczystego miejsca.
4. Wyrzuć warstwę pod spodem.
5. Wklej i zapisz to do swojego folderu z mapą pod nazwą "nazwatwojejmapyMask".
Pora na edycję naszej mapki w Map Maker C:
Najpierw włączamy grę, wybieramy Tools > Map Maker, zaznaczamy na dole naszą mapę i klikamy "load".
Podstawy:
1. W zakładce "World" w pierwszym okienku wpisz nazwę pliku Terrain mapy.
W drugim okienku wpisz nazwę pliku Mask mapy.
2. Zmienienie wyglądu obszaru - pod "Terrain Texture" są różne nazwy tekstur. Wybierz jakąś nich i zobaczysz, jak jedno z miejsc, które malowałeś w pliku Mask, zmienia się na np. lód. Żeby wybrać następną, kliknij strzałkę obok i zrób to samo.
3. Aby zmienić rozmiar mapy wpisujemy w okienku "Width" i "Height" jakąś liczbę, dopasowując mapę do naszych potrzeb.
4. a. Aby wybrać niebo (np. własnej roboty, zrobione w Sky Maker) w okienku "Sky File" wpisujemy nazwę pliku .sky (możemy również zostawić to puste, jeżeli nie chcemy zmieniać nieba).
b. Aby wybrać pogodę, w okienku "Weather File" wpisujemy nazwę pliku .weather, np. Rain.weather.
5. Jeżeli chcemy dodać ocean (wodę, która będzie rozciągała się przez całą mapę), zaznaczasz kwadracik przy "Ocean" i obok "Ocean Height" wpisujesz wysokość, do jakiej ma sięgać woda.
Offline